tisdag 7 augusti 2012

FEM! 5!

Helt galet, det är fem ynka dagar kvar!! Och det känns som om jag har hur mycket som helst kvar... :-/
Lite har fallit på plats den senaste veckan i alla fall:
I Göteborg besökte jag Knapp-Carlsson (underbar liten affär!!) och köpte satinband. Fem meter ivoryfärgat (5 cm brett) att ha i midjan, sju meter mörklila (1 cm brett) att knyta runt muffinsen samt sju meter mörkblått/kungsblått (0,5 cm brett, tror jag...) att knyta ihop festprogrammen med. Jättenöjd! Bara hoppas på att det lila och blåa räcker till ändamålen...
Dessutom visade Carro mig en jättefin scrapaffär och där hittade jag precis de lite kraftigare papperen jag vill ha till festprogrammen. Så det införskaffades också. Vad skulle jag göra utan Carro, det tipset var guld värt! :-)

Jag har börjat med programmen men de är inte färdiga.
Bandet i midjan är tillklippt och klart. Jag kommer inte att knyta rosett där bak utan det kommer att hållas ihop av en gammal brosch som jag får låna av min mor. :-)

Madelin och Karolina kommer till slottet på lördag förmiddag. Det innebär att jag slipper åka in till Söder och alltså endast åker hemifrån och dit. Så skönt!!

Det blir inte tre flöjter som spelar, Kinga kommer att spela flöjt och hennes man kommer att spela folkharpa. Tror att det kommer att bli jättefint!

Vi vigs i parken vid fontänen, inte nere vid bryggan. Vi kommer inte heller med båt.

Floristen har jag varit i kontakt med senast idag och hon skickade bilder på två varianter. Det kommer att bli något liknande den här (tänk er lite påfågelfjädrar och så):


Hon uppskattade kostnaden till max 500 kr. Nice! :-D

Jag är i full färd med att försöka limma ihop ett våningsfat till cupcakesen av gamla tallrikar och ljusstakar jag köpt på loppis. Vi får la se hur det går... Hoppas kunna sätta ihop delarna imorgon.

Fotograf och barnvakt är äntligen ordnat! *puh* Det blir en av sambons jobbarkompisar som fotar och sedan tar han och flickvännen (som lämpligt nog är barnflicka) med sig Oskar hem. Underbart att det har löst sig!

Det är fortfarande lite logistik som ska ordnas samt kompletterande acessoarer till Oskar. Sambon köpte kostym idag och vi beställde också en kravatt på nätet. Hoppas på att den kommer imorn.

Nu är det minsann dags att sova! Mycket att göra imorgon...
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar