söndag 22 april 2012

Ringar beställda!

Igår blev äntligen "dejten" med Lars Torvaldson (Ateljé Torvaldson) av! Vi åkte in till Hornstull hela familjen och vi satt hos honom i ca en timme.
Det blev inte bara jag som beställde ny ring, M bestämde sig där och då för att även han vill ha en ny. En bredare titanring än vad han har nu (7mm) med ett inlägg av väldigt rött guld.
Min ring blir något liknande den nedan fast infattningen blir nog inte riktigt likadan.
Lars tog hand om min mormors gamla smycken så diamanterna från dem hamnar i min ring och guldet som blir över tog han som delbetalning. Smidigt och miljövänligt! ;-)
Det visade sig dessutom att det är Lars som gjort våra förlovningsringar (via en affär som låg på Drottninggatan innan) så han bjuder på uppfräschningen av min förlovningsring (som jag behåller). :-)


4 kommentarer:

  1. Åh vad fin den kommer att bli! Jag ville ha något liknande men det blev ju något helt annat ändå. MEN jag återanvände guld iaf! ;)

    SvaraRadera
  2. Ja, jag hoppas det! Känns bra att återvinna, hellre att det kommer till nytta än att det bara ligger i mina lådor och samlar damm. :-)

    SvaraRadera
  3. Hej Bröllopsälven!
    Jag hamnade på din blogg när jag sökte efter en bröllopsväska :) Ser att du ska gifta dig den 11 augusti! Jag kommer oxå ha ett augustibröllop, nämligen dagen innan bara :)

    Bästa lyckönskningar till dig och din blivande man!

    Kram
    Carolina

    SvaraRadera
  4. Jättefin ring förresten!!! :)

    SvaraRadera