torsdag 5 juli 2012

Åter till Ljunglöfska

Igår körde vi återigen till Ljunglöfska slottet, för att inspektera nedervåningen.
Glömde ta med mig blixten till kameran så bildkvalitén blev sådär. Man ser i alla fall hur det ser ut på ett ungefär. :-)

Matsalen (köksdörr till höger, den kommer att vara stängd hela kvällen.)
Här finns det gott om plats för fyra ovala bord. :-)

Matsalen från andra hållet, längst bort ligger salongen där kaffet/avecen/cupcakesen kommer att serveras. Mitt emellan även där lite salong med dörr till entréhallen till vänster och dörren till altanen till höger.

Guldbrokadtapeter i matsalen. Lite roligt att det är påfåglar på med tanke på att det kommer vara påfågelfjädrar i min bukett. :-)

Salongen. Dörren till vänster leder in till dansrummet.

Dansrummet (för tillfället konferenslokal). Och Lotta, vår jättebraiga hovmästare. :-)

Utsikt från ena sidan av altanen. Med lillgosen i full fart. ;-)

Kunde tyvärr inte ta några kort på hur altanen ser ut när man står däruppe, det satt ett gäng äldre herrar och åt middag där.

Bryggan, med älsklingarna. Ska vi ha vigseln här, eller i parken...? En av de stora frågorna. :-)

Innan vi körde till slottet var jag inom Brommafloristen på Brommaplan och beställde brudbuketten plus corsage. Hade tyvärr inga bilder med mig som jag tänkt men ska maila lite inspirationsbilder till dem när det börjar närma sig.
Hon skrev i alla fall EJ ROSOR ganska stort på lappen, en av de viktigare grejorna tillsammans med mörklila kallan som också ska vara i. :-) Rosor är jättefint men jag vill inte ha det i min brudbukett. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar