måndag 2 juli 2012

Första cupcakeförsöket







Jag har, som jag skrev i föregående inlägg, bestämt mig för cupcakes istället för tårta. Givetvis är sambon med på det också, han får också vara med och bestämma. ;-)

Igår provbakade jag, första gången någonsin jag gör cupcakes. Det blev citronmuffins med citronkräm, vit chokladfrosting och en kalla gjord i sockerpasta.
Det vart helt ok men vi blev inte riktigt nöjda.

Har googlat lite och imorgon ska jag förhoppningsvis provbaka Leilas wedding cupcakes, får la se om vi blir mer nöjda  med dem.
Tanken var från början att ha vita eller mörklila formar med spetsen från min klänning runtom (det blir över när den sys upp). Men på slutprovningen innan ikväll insåg jag att det inte kommer att räcka, huvudsaken att den räcker till att vira om brudbukettsstjälkarna några varv.
Så nu är jag på jakt efter vita (kraftigare än dem på bilderna, vill inte att muffinsen ska synas igenom) formar med någon sorts mörklila mönster på. Och det ska INTE vara hjärtan eller fjärilar... Lycka till med det... ;-p

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar